LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

ZLIN

Samolot ZLIN 242L / 143L

ZLIN 242L

Samolot jest przeznaczony do: podstawowego i zaawansowanego treningu w cywilnych i wojskowych szkołach lotniczych, nauki i treningu w akrobacji, holowania szybowców i banerów reklamowych, treningu w lotach nocnych oraz IFR

Samolot może być wykorzystywany w kategoriach normalnych i akrobacyjnych, w granicach dopuszczalnego przeciążenia + 6 / - 3.5 g. Samolot posiada certyfikat w Republice Czeskiej, Kanadzie, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Australii, USA, Słowenii, Austrii, Liksemburgu, Belgii, Izraelu, Argentynie i Polsce.

Ogólny opis samolotu Z 242L jest jednosilnikowym, dwumiejscowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji, z fotelami umieszczonymi obok siebie. Jest napędzany silnikiem tłokowym TEXTRON LYCOMING AEIO-360-A1B6 z trójłopatowym śmigłem Muhlbauer MTV-9-B-C/C-188-18a z hydraulicznie regulowanym skokiem śmigła lub opcjonalnie ze śmigłem Hartzell HC-C3Yr-4BF/FC 6890. Samolot spełnia wymagania FAR PART 36 i ICOA Aneks 16, rozdział 10 dotyczące ograniczenia hałasu, bez konieczności ograniczania mocy silnika.

SILNIK
Producent TEXTRON Lycoming, USA
Typ AEIO-360-A1B6
MOC
Maksymalna moc startowa (149 kW) 200 KM 2700 obr/min
Maksymalna moc ciągła (149 kW) 200 KM 2700 obr/min
Moc przelotowa 75% MC (112 kW) 150 KM 2450 obr/min
Moc przelotowa 60% MC (97 kW) 130 KM 2350 obr/min
ŚMIGŁO
Producent MT Propeller Germany Hartzell Propeller, USA
Typ MTV 9-B-C/C-188-18a HC-C3YR-4BF/FC 6890
Liczba łopat 3 3
Średnica 1880 mm 1780 mm
WYMIARY SAMOLOTU
Rozpiętość skrzydeł 9,34 m 30,64 stóp
Długość 6,94 m 22,77 stóp
Wysokość 2,95 m 9,68 stóp
Rozstaw kół 2,33 m 7,64 stóp
ZUŻYCIE PALIWA (W warunkach określonych przez ISA)
Maksymalne ciągłe zużycie paliwa 61 l/h 16,1 US gal/h
Przelotowe 75% MC 46,5 l/h 12,3 US gal/h
Przelotowe 65% MC 36 l/h 9,5 US gal/h

 

WERSJA NORMALNA AKROBACYJNA
PRĘDKOŚCI
Maksymalna prędkość 321 km/h 125 kt (węzłów) 236 km/h 127 kt
Przelotowa 75% MC 207 km/h 112 kt 209 km/h 113 kt
Przelotowa 65% MC 176 km/h 95 kt 185 km/h 100 kt
Prędkość przeciągnięcia 93 km/h 50 kt 87 km/h 47 kt
Max prędkość wznoszenia 4,25 m/s 850 ft/min 5,5 m/s 1080 ft/min
Dopuszczalny współczynnik przeciążenia + 3,8 g / - 1,5 g + 6 g / - 3,5 g
DŁUGOŚĆ DROGI STARTU (Warunki startowe określone przez ISA)
Rozbieg 266 m 873 ft 210 m 689 ft
Długość startu na przeszkodę do 15 m (50 ft) 565 m 1854 ft 450 m 1476 ft
DŁUGOŚĆ DROGI LĄDOWANIA
Dobieg 265 m 870 ft 245 m 805 ft
Długość lądowania nad przeszkodą 15 m (50 FT) 540 m 1770 ft 500 m 1640 ft
ZASIĘG (Wysokość 2000 m, 6560 ft)
65% mocy silnika 935 km 504 NM 424 km 229 NM
58% mocy silnika 1056 km 570 NM 495 km 267 NM
PUŁAP
Pułap praktyczny 4500 m 14764 ft 4800 m 15748 ft
MASA
Masa własna 730 kg 1609 lbs 730 kg 1609 lbs
Maksymalna masa startowa 1090 kg 2400 lbs 970 kg 2140 lbs
Załoga: 2 pilotów 200 kg 441 lbs 200 kg 441 lbs
Bagaż: komora kabinowa 20 kg 44 lbs - -
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKÓW
Główne zbiorniki paliwa 2 x 60 l 2 x 16 US gal 2 x 60 l 2 x 16 US gal
Pomocnicze zbiorniki paliwa 2 x 50 l 2 x 13 US gal - -
Zbiornik rozchodowy 5 l 1,3 US gal 5 l 1,3 US gal
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA OLEJU
Pojemność zbiornika oleju (Silnik) 8 l 7,5 US qts 6 l 5,7 US qts

Galeria ZLIN 242L

ZLIN 242L samolot aircraft ZLIN 242L samolot aircraft ZLIN 242L samolot aircraft ZLIN 242L samolot aircraft ZLIN 242L samolot aircraft

 

ZLIN 143L/LSi

Samolot jest przeznaczony do: podstawowej i zaawansowanej nauki pilotażu w cywilnych i wojskowych szkołach lotniczych, holowania szybowców lub reklam, lotów nocnych oraz IFR, lotów patrolowych (także nad morzem), przewozów pasażerskich, lotów biznesowych, sportowych lub rekreacyjnych.

Samolot może być wykorzystywany w kategoriach normalnych albo użytkowych, z ograniczeniem współczynnika przeciążenia w zakresie +4,4 /-1,76 g. Samolot posiada certyfikat w Republice Czeskiej, USA, Słowacji, Szwajcarii, Bułgarii, Niemczech, Austrii i Polsce. Ogólny opis samolotu Z 143 L jest jednosilnikowym, czteromiejscowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji. Fotele umieszczono w układzie 2 + 2.

Napęd stanowi silnik tłokowy TEXTRON LYCOMING typu O-540-J3A5 z trójłopatowym śmigłem typu Muhlbauer MTV-9-B/195-45a z hydraulicznym systemem sterowania skokiem łopat. Samolot spełnia bardzo surowe szwajcarskie przepisy dotyczące ograniczenia hałasu i jest zarejestrowany w najniższej klasie D.

Producent TEXTRON Lycoming, USA
Typ O-540-J3A5
MOC
Maksymalna moc startowa (175 kW) 235 KM 2400 obr/min
Maksymalna moc ciągła (175 kW) 235 KM 2400 obr/min
Moc przelotowa 75% MC (130 kW) 175 KM 2200 obr/min
Moc przelotowa 60% MC (104 kW) 140 KM 2000 obr/min
ŚMIGŁO
Producent MT Propeller Lycoming, Germany
Typ MTV 9-B/195-45a
Liczba łopat 3
Średnica 1950 mm
WYMIARY SAMOLOTU
Rozpiętość skrzydeł 10,14 m 33,25 stóp
Długość 7,58 m 24,86 stóp
Wysokość 2,91 m 9,55 stóp
Rozstaw kół 2,44 m 8,00 stóp
ZUŻYCIE PALIWA (W warunkach określonych przez ISA, okreslone przez producenta silnika)
Maksymalne ciągłe zużycie paliwa 74 l/h 19,5 US gal/h
Przelotowe 75% MC 53 l/h 14,0 US gal/h
Przelotowe 65% MC 38 l/h 10,0 US gal/h

 

WERSJA NORMALNA UŻYTKOWA
PRĘDKOŚCI
Maksymalna prędkość 262 km/h 141 kt (węzłów) 267 km/h 144 kt
Przelotowa 75% MC 232 km/h 125 kt 235 km/h 127 kt
Przelotowa 60% MC 209 km/h 113 kt 216 km/h 117 kt
Prędkość przeciągnięcia (IAS, klapy 370) 100 km/h 54 kt 90 km/h 49 kt
Max prędkość wznoszenia 4,9 m/s 964 ft/min 7,4 m/s 1023 ft/min
Dopuszczalny współczynnik przeciążenia + 3,8 g / - 1,5 g + 6 g / - 3,5 g
DŁUGOŚĆ DROGI STARTU (Warunki startowe określone przez ISA)
Rozbieg 295 m 970 ft 170 m 558 ft
Długość startu na przeszkodę do 15 m (50 ft) 640 m 2100 ft 450 m 1477 ft
DŁUGOŚĆ DROGI LĄDOWANIA
Dobieg 380 m 1247 ft 305 m 1000 ft
Długość lądowania nad przeszkodą 15 m (50 FT) 465 m 2510 ft 590 m 1936 ft
ZASIĘG (Wysokość 3030 m, 10000 ft)
65% mocy silnika 1070 km 578 NM 506 km 273 NM
58% mocy silnika 1314 km 709 NM 570 km 308 NM
Maksymalna długotrwałość lotu (58% mocy silnika) 6h 14' - 2h 47' -
PUŁAP
Pułap praktyczny 4170 m 13681 ft 5700 m 18701 ft
MASA
Masa własna 850 kg 1847 lbs 850 kg 1874 lbs
Maksymalna masa startowa 1350 kg 2976 lbs 1080 kg 2380 lbs
Załoga: 2 pilotów, 200 kg 441 lbs 200 kg 441 lbs
PAX: 2 pasażerów 200 kg 441 lbs - -
Bagaż: umieszczony z tyłu 60 kg 132 lbs - -
Bagaż: umieszczony w kabinie 20 kg 44 lbs - -
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKÓW
Główne zbiorniki paliwa 2 x 61 l 2 x 16,1 US gal 2 x 61 l 2 x 16 US gal
Pomocnicze zbiorniki 2 x 51 l 2 x 13,4 US gal - -
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA OLEJU
Pojemność zbiornika oleju (Silnik) 11,4 l 12 US qts 7,6 l 8 US qts

Galeria ZLIN 143L/LSi

Zlin 143 samolot aircraft Zlin 143 samolot aircraft Zlin 143 samolot aircraft Zlin 143 samolot aircraft Zlin 143 samolot aircraft

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.