LZ Czeskie samoloty i balony
 
SportStar RTC
Eurostar SL+
Samba XXL
Lambada
Balony reklamowe
samoloty używane ultralekkie
samoloty używane sportowe
Śmigła lotnicze Woodcomp Propellers Ltd. oraz autoryzowany serwis śmigieł McCauleywarbirds samoloty historyczne oferta

Evolution D5

Evolution D5 to jeden najbardziej zaawansowanych ultralajtów, oferujący 1750 km zasięgu.

Opis samolotu ultralekkiego Evolution D5

Evolution jest prawdziwym "Ferrari" wsród samolotów ULL. Najnowocześniejsze materiały, najlepsze osiągi stawiają konstrukcję Wolfganga Dallacha na samym szczycie osiągnięć w dziedzinie projektowania samolotów ULL.

Konstrukcja: dwumiejscowy samonośny zbudowny całkowicie z kompozytu węglowego górnopłat z przestronną kabiną o szerokości 125 cm. Siedzenia montowane obok siebie można rozłożyć i zamienić w wygodne miejsce do spania. Wsiadanie do kabiny jest bardzo wygodne dzięki szerokim drzwiom (110 cm). Sterowanie podwójne (dwa wolanty), które można indywidualnie dopasować do wymogów. Klapy szczelinowe, stery kierunku i wysokości o konstrukcji klasycznej.

Podwozie: trójkołowe całkowicie chowane elektrycznie, przednie jest sterowane, tylne wyposażone w hamulce tarczowe. Śmiglo: dwułopatowe elektrycznie przestawialne albo typu Constant-Speed. Silnik: Rotax 912 UL / ULS o mocy 80 / 100 KM. Zużycie paliwa: 15 l/h albo 18 l/h (dla silnika o mocy 100 KM). System ratowniczy Junkers. Łatwy demontaż i montaż skrzydeł oraz sterów mocowanych za pomocą systemu sworzni i zawiasów.

Osiągi samolotu ultralekkiego Evolution D5

Opis wersji Cena Euro/ EXW
EVOLUTION D5, Rotax 912 UL, stale podwozie, dwułopatowe na ziemi przestawialne śmiglo, standardowe przyrządy: prędkościomierz, wysokościomierz, kompas, obrotomierz, przyrządy do kontroli pracy silnika, lakier w jednym kolorze. 78.965,- Euro/EXW
Opcje i dodatki:  
Silnik Rotax 912 S 100 KM 1.380,-
Specjalny lakier na życzenie
Chowane podwozie 2.974,-
Śmiglo Constant-Speed 4.138,-
Elektryczne przestawianie śmigła 3.362,-
System ratowniczy Junkers 3.405,-
Ogrzewanie kabiny 517,-
Kolorowa oslona kabiny 327,-
Światla pozycyjne na końcach skrzydeł 344,-
Wariometr WINTER m/sec 431,-
Przestawiane pedaly sterowania 560,-
Konsola środkowa 68,-
Instalacja radia,GPS, transpondera na życzenie
Autopilot 3.168,-
Licznik motogodzin 301,-
Elektryczny trymer 672,-
Śmiglo trzyłopatowe 646,-
Światla lądowania podwójne 206,-
Podłokietniki na drzwiach 130,-

Dane techniczne samolotu ultralekkiego Evolution D5

Rozpiętość 9,10 m
Powierzchnia nośna 10,4 m2
Długość 6,62 m
Wysokość 2,04 m
Zbiornik paliwa 120 l
Ciężar własny z systemem ratowniczym: 270 kg
Maks. ciężar do lotu: 450 kg
Prędkość przelotowa (Rotax 912 UL/100 KM) 270 km/h
Maks. prędkość lotu poziomego 290 km/h
Prędkość lądowania 64 km/h
Wznoszenie maks. przy 90 km/h solo 8,5 m/s
Wznoszenie maks. przy 90 km/h przy 2 osobach 6,5 m/s
Zasięg: 1750 km
Start i lądowanie na trawie solo: 75 m
Start i lądowanie na trawie we dwie osoby : 100 m

Porównanie osiągów Cessna 152 vs. Evolution

Typ samolotu Cessna 152 Evolution
Silnik 100 HP 100 HP
Liczba pilotów 2 2
Pasażerowie 0 – 1 0 – 1
Maksymalna masa startowa 750 kg 475 kg
Maksymalna prędkość 200 km/h 290 km/h
Prędkość przelotowa 160 km/h 270 km/h
Maksymalny pułap 4 200 m 3 500 m
Maksymalny zasięg 750 km 1 750 km
Zużycie paliwa 25 l/h Avgas 100 (paliwo lotnicze) 18 l/h E95 (paliwo samochodowe)

Galeria samolotu ultralekkiego Evolution D5

 

dźwigi magazynowe transportowe budowlane
Distar - przemysłowe technologie cięcia diamentowego
 
footer image left Przedsiębiorstwo "L-Z" mgr inż. Ladislav Zápařka • Kontakt: Tel. (+48 81) 75 15 708 • Fax: (+48 81) 75 15 702 • GSM: +48 604 946 395 • email: lz@lz.pl image footer right
L-Z, Świdnik - balony Kubicek na ogrzane powietrze, balony reklamowe, dmuchańce, balony stacjonarne. Bramy pneumatyczne, namioty reklamowe i ekrany reklamowe.
Lotnictwo Ultralekkie - mikroloty, samoloty ultralekkie, ULM, ULL, Samba, Lambada, Eurostar, SportStar.